fotograficzne porady

Wskazówki dla poważnych entuzjastów mono

Dzięki technologii cyfrowej, monochromatyczny jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W tym wpisie przedstawimy fotograficzne porady dla uzyskania doskonałych wyników jako czarno białe fotografie.

Najlepsze konwersje monochromatyczne są przez edycję plików surowe, które mają pełną informację o kolorze, ale jeśli strzelać surowe i JPEG jednocześnie i ustawić aparat do swojego stylu monochromatyczny obraz pojawi się wskazanie jak obraz będzie wyglądać w czerni i bieli.

W wielu fotografów walczyć do wizualizacji sceny w czerni i bieli, tryby te monochromatyczne są nieocenionym narzędziem, które pomoże w składzie i oceny sceny. Wiele aparatów są również w stanie produkować przyzwoite w aparacie obrazów monochromatycznych te dni i warto eksperymentować z parametrów obrazu (zwykle kontrast, ostrość, efektów filtrów i tonowania) znaleźć spojrzenie, które lubisz. Te przeciwstawne kolory bezpłatne, a które przynoszą obraz kolorowy do życia są zredukowane do czarno-białych lub w odcieniach szarości w obrazie monochromatycznym i trzeba szukać tonalnej przeciwieństwie do strzału wyróżniać.

W fotografii kolorowej, na przykład, twoje oko natychmiast wyciągnąć do czerwonego obiektu na zielonym tle, ale w fotografii monochromatycznej te dwa obszary mogą mieć taką samą jasność, więc obraz wygląda płasko i niewyraźnie prosto z aparatu. Na szczęście, jest to możliwe, do pracy regulacji jasności tych dwóch kolorach oddzielnie wprowadzić pewne kontrast. Jednakże, dobrym punktem wyjścia jest spojrzenie na scenach z tonalnej kontrastu. Nie zawsze są wyjątki, ale z reguły szukać scen, które zawierają silne czernie i biele.

Można to osiągnąć przez światło lub jasności (lub sygnał) obiektów w scenie, a także ustawień ekspozycji, z których korzystasz. Jasność kory drzewa srebra brzozy, na przykład, może wstrzyknąć trochę kontrastu (wraz z odsetkami) na scenie leśnej. Ustawianie ekspozycji dla tych jaśniejszych obszarów również sprawia, że cienie ciemniejsze, więc podkreśla, że wyróżniać się jeszcze bardziej.

fotograficzne poradyPoszukaj kształtów, wzorów i faktur w scenie i poruszać się, aby znaleźć najlepszą kompozycję. Długie ujęcia ekspozycji może pracować bardzo dobrze w fotografii monochromatycznej, zwłaszcza tam, gdzie nie ma ruchu wody lub chmury.

Podczas ekspozycji najważniejszych w wodzie, na przykład, są rejestrowane w szerszym obszarze niż byłoby z krótkiej ekspozycji, a to może przyczynić się do zwiększenia tonalny kontrast. Rozmycie ruchu dodaje również tekturowych kontrast z wszelkich ciał stałych w ramce.

Jeśli to konieczne, należy użyć szarego filtra w celu zmniejszenia narażenia i przedłużyć czas otwarcia migawki (od 10 do 4 przystanki, odpowiednio). Naturalnie, gdy ekspozycje wykraczać poza temat 1/60 sek Statyw jest wymagane, aby utrzymać nieruchomo aparat i uniknąć rozmycia.

Jest to również wskazane, aby korzystać ze zdalnego uruchomienia i Uniesienie lustra, aby zminimalizować drgania i produkują bardzo ostrego obrazu.

Chociaż kolorowe filtry mogą być nadal używane do manipulowania kontrast podczas fotografowania cyfrowymi obrazy czarno-białe, to jest bardziej powszechne, aby zapisać tę pracę, aż do etapu przetwarzania.

Jest możliwe, aby ustawić jeden z tych kolorów, aby to wszystko, od białego do czarnego z kontrolą przesuwnych.

Jednak ważne jest, aby mieć oko na całego obrazu podczas regulacji danego koloru, jak subtelne gradacje mogą stać się nienaturalne szuka.

I dostosowanie jasności czerwonego lub różowego shirt z czerwonym sterowania ślizgowego, na przykład, będzie mieć wpływ na skórę modelki, zwłaszcza w ustach.

Poziomy i Krzywe kontrole mogą być również wykorzystywane do manipulowania zakres tonalny i kontrast, ale kontrole HSL / Skala szarości umożliwiają tworzenie separacji pomiędzy obiektami o tej samej jasności, ale w różnych kolorach.

Photoshop Dodge and Burn narzędzia pozwalają poziom kontroli, że fotografowie filmowe może tylko pomarzyć, bo można kierować rozjaśnienia, cieni lub półtonów z obu.

Oznacza to, że można użyć narzędzia Nagraj przyciemnić podświetlenia, gdy są zbyt jasne lub narzędziem Dodge rozjaśnić im na zwiększenie lokalnego kontrastu. To świetny sposób dając poczucie większej ostrości i poprawy tekstury. Plus, bo można ustawić przezroczystość narzędzi, można budować stopniowo, więc ich wpływ jest subtelny wpływ i nie ma ostrych krawędzi.

Tagi: , , , , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.